Om du av någon anledning inte är nöjd med din beställning, kontakta oss. På Sveamoda strävar vi efter att våra kunder ska vara 100% nöjda med de produkter de har köpt från våra leverantörer. Om du inte är nöjd med produkten, kontakta oss, och vårt team kommer att hjälpa dig omedelbart.

Hur returnerar jag (en del av) min beställning?

Om du beslutar dig för att returnera dina produkter inom vår ångerrätt på 14 dagar kommer vi att återbetala hela orderbeloppet inom fem arbetsdagar efter att vi har mottagit produkten. Tyvärr kan vi inte ersätta kostnaden för returfrakten.

Följ de nedanstående stegen för att returnera din produkt:

  1. Skicka oss ett e-postmeddelande till hej@sveamoda.se där du anger att du vill returnera din beställning eller en del av den.

  2. Vänta på ett svar från vår kundtjänst om vi kan acceptera returen.

  3. Om vi kan acceptera din retur, gör följande. Packa in den produkt du vill returnera på ett snyggt och säkert sätt, helst i originalförpackningen.

  4. Skicka paketet till den returadress du har fått från vår kundtjänst.

  5. Skicka spårningskoden till vår kundtjänst.

  6. När ditt paket har kommit fram och kontrollerats kommer vi att återbetala orderbeloppet för de returnerade produkterna via den betalningsmetod som användes.

  7. Vi kan inte hållas ansvariga för föremål som går förlorade under returen och eventuella tullavgifter. Vi rekommenderar starkt att du betalar för spårning och försäkring som extra försiktighetsåtgärd.

  8. Vi kommer inte att meddela kunderna när vi har mottagit dina artiklar. Var tålmodig, så snart vi har fått dina artiklar kommer din återbetalning eller utbyte att behandlas. Om det finns ett problem med din retur kommer vi att meddela dig via de kontaktuppgifter du lämnade vid kassan. Det kan ta upp till 14 arbetsdagar innan en återbetalning är behandlad och syns på ditt konto. I de flesta fall kommer detta att ske snabbt.

Produkter som uppfyller något eller några av följande kriterier kan tyvärr inte returneras:

  • För plomberade produkter. När plomberingen är bruten kan dessa produkter inte returneras.
  • Som har tillverkats enligt konsumentens specifikationer (specialanpassade); som är av personlig karaktär;
  • Som av sin natur inte kan returneras;
  • Produkter som ingår i kategorierna "Skönhet", "Barn & Baby" och "Sport" kan tyvärr inte returneras på grund av COVID-19-åtgärder för hygien.

    Avbokning av lagda beställningar

    Avbokning av din beställning är inte möjlig. Våra beställningar bearbetas direkt i systemet och därför är avbokning inte längre möjlig.

    Skadade produkter vid leverans

    Vad tråkigt! Tyvärr kan din produkt ha blivit skadad under transporten. Om du har fått en skadad eller felaktig produkt, kontakta oss inom 14 dagar efter att du har mottagit produkten. Efter det upphör tyvärr returrätten.

    För snabbaste lösning, bifoga ett foto där den dåliga kvaliteten eller den skadade delen av artikeln syns. De mest optimala bilderna är på en platt yta där etiketten och felet syns. Vi kommer att använda denna information för att hjälpa dig med din beställning och för att undvika fel i framtiden.

    Vid defekter skickar vi alltid gratis en ny första gången och kan tyvärr inte återbetala pengarna. Om det andra paketet är defekt betalar vi tillbaka hela ditt köpbelopp.

    För frågor om skadade produkter vid leverans kan du kontakta oss via hej@sveamoda.se

    Produktfel eller defekter efter användning

    Vad tråkigt! Tyvärr kan det hända att en produktfel uppstår efter en tid. Det måste vara en defekt. Med andra ord är komponenten trasig och uppfyller inte längre tillverkarens föreskrivna normer.

    För frågor om produktfel eller defekter efter användning kan du kontakta oss via hej@sveamoda.se

    Fel leverans av produkter

    Vi gör vårt bästa för att hantera alla beställningar korrekt. Tyvärr kan det hända att beställningar ibland slinker igenom och att vi skickar fel produkt till dig. Självklart kommer vi att lösa detta och skicka dig rätt beställning kostnadsfritt.

    För frågor om felaktig leverans av produkter kan du kontakta oss via hej@sveamoda.se

    Vanliga frågor om vår returpolicy

    1. Vad är returperioden? Du kan returnera en produkt inom 14 dagar efter att du har mottagit din beställning.

    2. Hur lång tid tar det att få mina pengar tillbaka? En fullständig återbetalning kommer att utfärdas till det ursprungliga betalningssättet efter att vi har mottagit produkterna, inspekterat dem och bekräftat att de inte har öppnats. Alla kunder måste kontakta oss efter att de har returnerat paketet och förse oss med spårningsinformation så att vi kan behandla återbetalningen. Observera att de flesta finansiella institutioner i genomsnitt tar 3-5 arbetsdagar för att behandla återbetalningen.

    3. Varför kan inte skönhets- och hälsovårdsprodukter returneras? En lista över hygienprodukter som inte kan returneras och återbetalas (listan är inte heltäckande): underkläder, bikini, smink, hårstylingprodukter, skönhetsprodukter, etc. Vi tar hygien och allmän säkerhet på allvar och av säkerhetsskäl för alla våra kunder tillåter vi inte retur av skönhet och hälsovårdsprodukter. Vi är inte ensamma om detta. Andra leverantörer av skönhets- och hälsovårdsprodukter tillåter av samma skäl inte returer. I allmänhet kan produkter inte returneras om något av följande villkor gäller: - köparen har själv reparerat och/eller ändrat de levererade produkterna eller låtit tredje part reparera och/eller ändra dem;- de levererade produkterna har utsatts för onormala förhållanden eller på annat sätt har hanterats vårdslöst eller i strid med mellanhandsanvisningarna och/eller förpackningen har hanterats;- felet helt eller delvis beror på myndighetsutfärdade eller utfärdade regler om typ eller kvalitet på de använda materialen; hygieneprodukter kan inte tas tillbaka och återbetalas, särskilt inte med de nuvarande COVID-19-åtgärderna.

    4. Måste jag betala för min returfrakt? Ja, alla kunder är ansvariga för kostnaden för sin returfrakt. Vi rekommenderar att du skickar din retur med spårning, eftersom vi inte kan ta ansvar för förlorade returer.

    5. Kan jag returnera min produkt utan att kontakta er? Kontakta oss innan du skickar en retur, eftersom returadressen kan vara annorlunda än den adress din beställning ursprungligen kom ifrån.

    6. Hur kan jag kontakta er? Du kan kontakta oss via e-post på hej@sveamoda.se. Sveamoda-teamet arbetar sju dagar i veckan. Vi garanterar svar inom en arbetsdag och hjälper dig gärna!

    7. Min beställning är skadad, vad ska jag göra? För snabbaste lösning, bifoga ett foto där den dåliga kvaliteten eller den skadade delen av artikeln syns. De mest optimala bilderna är på en platt yta där etiketten och felet syns. Vi kommer att använda denna information för att hjälpa dig med din beställning och för att undvika fel i framtiden. Om du har fått en skadad eller felaktig produkt, kontakta oss inom 14 dagar efter att du har mottagit produkten. Efter det upphör tyvärr returrätten.