Beställning, leverans och försändelse
Vi strävar efter att göra beställning och leverans så enkelt som möjligt för våra kunder. Om du har några frågor eller stöter på problem, tveka inte att kontakta vår kundtjänst. Nedan förklarar vi hur din beställning behandlas och levereras.
- Lägga en beställning
Beställningsprocessen hos SveaModa är så enkel som möjligt. Gå till produktsidan och lägg till den önskade produkten i varukorgen. Detta gör du genom att klicka på den svarta knappen "Lägg till i varukorg".
Det är viktigt att kontrollera att du har valt rätt varianter. Är allt korrekt kan du klicka på knappen "Gå till kassan". På informationssidan måste du fylla i rätt adressuppgifter och se till att alla uppgifter är korrekt ifyllda. När detta är gjort kan du klicka på knappen "Fortsätt till frakt".
På sidan "Frakt" kan du kontrollera de angivna adressuppgifterna en gång till. Du kan också se att varje leverans är gratis. Som ett tecken på uppskattning för våra kunder står vi för frakt- och leveranskostnader för beställningar från €20. Du kan nu fortsätta genom att klicka på knappen "Fortsätt till betalning".
Under betalningsalternativen kan du välja mellan olika betalningsmetoder. På SveaModa.se är alla betalningsmöjligheter SSL-krypterade; hos oss är du alltid garanterad en säker betalningsmiljö.
Svenska kunder:
- Klarna
- Kreditkort (AMEX, Mastercard, Maestro, Visa)
Norska kunder:
- Klarna
- Kreditkort (AMEX, Mastercard, Maestro, Visa)
Efter att du valt rätt betalningsmetod behöver du klicka på knappen "Slutför beställning", vilket leder dig till den säkra betalningsmiljön för den valda betalmetoden. Följ instruktionerna på sidan för att avsluta din beställning. Om du stöter på problem när du lägger din beställning kan du alltid kontakta oss.
Fraktkostnader
Vi står för fraktkostnaderna för varje beställning med ett värde från €20. Alla våra produkter levereras hem till dig utan extra kostnad. Det finns ingen minsta beställningsmängd.
- Leverans av din beställning
Har du hittat den perfekta looken eller accessoaren på vår webbplats? Då vill du självklart börja njuta av den så snart som möjligt! Därför ser vi till att din beställning behandlas och skickas så snabbt som möjligt.
För att kunna erbjuda rättvisa priser på våra produkter har vi valt att samla paketen i bulk och när vi nått vår minsta gräns skickar vi dem alla på en gång. Vi hoppas att du förstår detta och vill hjälpa oss att skapa en bättre och mer hållbar värld.
Observera: Precis som många andra onlinebutiker har vi extra hög belastning, och det kan uppstå förseningar på grund av coronakrisen. Ta hänsyn till detta vid din beställning. Vi gör vårt bästa för att leverera din beställning så snart som möjligt.
Nedan ser du den genomsnittliga leveranstiden för alla våra paket:
✔️ Efter att en beställning lagts behöver vi 1–3 arbetsdagar för att behandla din beställning.
✔️ När din beställning har behandlats skickas den och det tar i genomsnitt 4–6 arbetsdagar innan din beställning levereras.
När du har gjort en beställning hos oss kan du efter några dagar enkelt se när ditt paket anländer. Du kommer att få ditt spårningsnummer via e-post, med vilket du kan följa din beställning via våra spårningspartners. Se vår Track & Trace-sida för hur detta fungerar.
För att vara säker på att din beställning skickas idag kan du alltid kontakta oss per telefon. Vårt serviceteam är redo att hjälpa dig och göra rätt val.
- Leverans av din beställning
När din beställning levereras kan du njuta av din beställning! Självklart kan något alltid gå fel. Vill du byta eller returnera? Se då denna sida.
Defekt produkt?
Vad tråkigt! Tyvärr kan din produkt skadas under transporten. För detta erbjuder vi första gången alltid en ny förpackning utan kostnad och kan tyvärr inte återbetala. Kommer det fram defekt en andra gång? Då betalar vi tillbaka hela ditt köpbelopp.
Paket borttappat?
Om ett paket har gått förlorat eller inte levererats av logistiska skäl skickar vi alltid först ett nytt paket innan vi går vidare till vår återbetalnings- och returpolicy.
Importtullar
I vissa fall kommer tullen att göra en kontroll av det paket som levereras till dig. Tyvärr har denna lagstiftning ändrats från och med den 1 juli 2021 och vi har tyvärr ingen kontroll över detta. I några fall är det möjligt att tullen tar ut en liten mängd importavgifter. Men oroa dig inte! Vi ser att detta inte kommer att hända i 99% av fallen. Om det ändå tas ut tullavgifter, kontakta oss.
Leverans vid ej hemma eller på postkontoret
Om ett paket levereras till dörren eller lämnas in på ett postkontor står SveaModa för kostnaderna. Om paketet inte accepteras eller inte hämtas på postkontoret går det automatiskt tillbaka till leverantören och vi har rätt att dra av 100% av ordervärdet från beloppet du får tillbaka. För andra frågor kan du alltid kontakta oss via hej@sveamoda.se.